Scroll Top

Λόγος + Τέχνη

Νέες Κυκλοφορίες: Η εκδίκηση είναι δική μου, της Marie NDiaye

nees-kyklofories-i-ekdikisi-einai-diki-mou-tis-marie-ndiaye

Το μυθιστόρημα της Marie Ndiaye παρακολουθεί την κυρία Σιζάν με το άγνωστο μέχρι τέλους όνομά της, την επικοινωνία με την πελάτισσά της Μαρλίν Πρενσιπό, τη σχέση με τους γονείς της και τους ανθρώπους του άμεσου περιβάλλοντός της. Όσο προστίθενται στοιχεία και πληροφορίες τόσο πληθαίνουν τα ερωτήματα και οι αμφιβολίες. Η ατμοσφαιρική αφήγηση θυμίζει ψυχολογικό θρίλερ: αβεβαιότητα, πολυπλοκότητα, μυστήριο, απειλή που υφέρπει πλέκουν γύρω από την ηρωίδα έναν ιστό αράχνης.

Τη στιγμή που ο άνδρας μπήκε διστακτικά, σχεδόν φοβισμένα στο γραφείο της, στις 5 Ιανουαρίου 2019, η κυρία Σιζάν θυμήθηκε αμέσως ότι τον είχε ήδη συναντήσει παλιότερα, σ’ έναν χώρο που η ανάμνησή του επανήλθε με τόση ακρίβεια, με τόση βιαιότητα, που ένιωσε σαν να δέχτηκε ένα δυνατό χτύπημα στο μέτωπο

Ο άνδρας ονομάζεται Ζιλ Πρενσιπό και ζητά από τη δικηγόρο Σιζάν να αναλάβει την υπεράσπιση της συζύγου του, που έχει σκοτώσει τα τρία τους παιδιά. Την αρχική αναστάτωση διαδέχονται ερωτήματα: Γιατί ο Πρενσιπό επέλεξε αυτήν, μια άσημη δικηγόρο, για μια υπόθεση που βρισκόταν στα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων και θα την αναλάμβαναν πρόθυμα όλα τα μεγάλα γραφεία του Μπορντώ; Είναι πράγματι ο Πρενσιπό ο έφηβος που είχε συναντήσει ένα απόγευμα πριν από τριάντα χρόνια και καθόρισε την εξέλιξη της ζωής της;

Οι αμφιβολίες της κυρίας Σιζάν για το παρελθόν αλλά και για το παρόν, ο αποπνικτικός μικρόκοσμος της οικογένειας, η σύγχυση, η εξάπλωση του κακού, το παγερό, διφορούμενο και πνιγηρό κλίμα αποδίδονται με εξαίσια δεξιοτεχνία.

Όσο για τον τίτλο του βιβλίου, που η συγγραφέας αποκαλύπτει ότι είναι φράση από το Δευτερονόμιο («εν ημέρα εκδικήσεως ανταποδώσω» Δτ32,35), είναι ένα αίνιγμα που πρέπει να λύσει ο αναγνώστης: ποιο είναι το πρόσωπο που μιλάει, το πρόσωπο που εκδικείται;

Eίπαν

H μεγάλη Marie NDiaye  υπογράφει το γεγονός αυτής της εκδοτικής περιόδου. Ένα μείζον επίτευγμα.


-Les Inrockuptibles

Ένα έξοχο βιβλίο για όσα εγκλωβίζουν τις γυναίκες. Ένα μυθιστόρημα κυριολεκτικά εξαιρετικό.


-Le Masque et la Plume

Η συγγραφέας με κάθε καινούργιο βιβλίο της δημιουργεί ένα από τα λαμπρότερα έργα της σύγχρονης γαλλικής λογοτεχνίας.


-Le Monde

Το υπέροχο και αιχμηρό διαμάντι αυτής της εκδοτικής περιόδου.


-LObs

Με το νέο μυθιστόρημά της η Marie NDiaye αποδεικνύει για μια ακόμα φορά ότι διαθέτει τη στόφα των μεγάλων συγγραφέων της εποχής μας.


-Le Figaro

H Marie NDiaye υπογράφει ένα μυθιστόρημα σκοτεινό και βαθύ για τη μνήμη και την ταυτότητα· ένα μυθιστόρημα όπου το πάθος αγκαλιάζει τον θάνατο.


-La Croix

Η Marie NDiaye ερευνά με δύναμη και σε βάθος τον ταραγμένο ψυχισμό μιας δικηγόρου που έρχεται αντιμέτωπη με τον ίδιο της τον εαυτό, όταν καλείται να υπερασπιστεί μια μητέρα που σκότωσε τα τρία παιδιά της.


-LHumanité

To φροντισμένο, υπέρκομψο ύφος της Marie NDiaye λειτουργεί ως αντίστιξη στην αποκρουστική βαναυσότητα των καταστάσεων. Ένα μυθιστόρημα που εξελίσσεται σαν ίλιγγος.


-La Vie

Ένα μυθιστόρημα που επιβάλλεται αμέσως στον αναγνώστη και γίνεται οδηγός για να ανακαλύψει τη δική του εσωτερική καταχνιά.


-Madame Figaro

Ένα συναρπαστικό αριστούργημα που παίζει με τις βεβαιότητες του αναγνώστη.


-Page

Βαθιά συγκινητικό.


-Elle

Η μεγάλη επιστροφή μιας εξαιρετικής μυθιστοριογράφου. Μας μεταφέρει τη φωνή των γυναικών, τις ψυχικές ρωγμές και τις αγωνίες τους, με τον δικό της, ακτινοβόλο και γαλήνιο τρόπο.


-Vogue

Λίγα λόγια για την Marie NDiaye

Η Marie NDiaye γεννήθηκε το 1967 στο Pithiviers της Γαλλίας από μητέρα Γαλλίδα και πατέρα Σενεγαλέζο. Δημοσίευσε το πρώτο μυθιστόρημά της σε ηλικία δεκαεπτά ετών, στις περίφημες Éditions de Minuit. Ακολούθησαν μυθιστορήματα, διηγήματα, θεατρικά έργα και βιβλία για παιδιά. Το μυθιστόρημά της “Rosie Carpeτιμήθηκε το 2001 με το βραβείο Femina, ενώ το 2009 της απονεμήθηκε το βραβείο Goncourt για το μυθιστόρημα “Trois femmes puissantes. Το 2020 τιμήθηκε με το βραβείο Marguerite Yourcenar για το σύνολο του έργου της.

Η εκδίκηση είναι δική μου , της Marie NDiaye

Μετάφραση: Αλεξάνδρα Κωσταράκου
Εκδόσεις Πόλις
σελ. 264

9
Μοιράσου το